меню

Блог

Отслабване след Раждането. Една от най-важните мисии на жената.

Отслабване след Раждането. Една от най-важните мисии на жената.

Раждането е една от най-важните мисии на жената. Да дадеш живот е голяма радост, но и отговорност. След бременността и раждането жената вече не е същата, както емоционално, така и физически. При някои жени възстановяването е по-бързо и леко, а при други по-продължително и тежко. Това зависи от много фактори, някои от които са физическите показатели, състоянието на майката преди бременността, храненето, емоционалното състояние, движението, начина на раждане и др. По време на бременността хормоните и потребността от хранителни вещества се увеличават. Това води до естествено напълняване. Младите майки често се сблъскват с този проблем. След раждане, настъпва постепенно нормализиране на теглото. Това може да се постигне с промяна на менюто, както  и с двигателна активност. Също така, част от килограмите изчезват заедно с раждането. Хранителният ви режим се определя от това, как храните вашето бебе. Ако кърмите, рязкото намаляване на количеството храна, което приемате, ще се отрази на състава и количеството на кърмата, затова се препоръчва да отслабвате постепенно (до 500 грама седмично). Ако храните детето изкуствено, то най-безопасно за здравето ви е изгубването на 1 кг седмично.

Ето няколко прости съвета, които могат да ви помогнат за по-бързото влизане във форма:

Водете си хранителен дневник

Започнете да си водите дневник, в който да записвате всичко, което приемате през деня (и ястия, и напитки). Сравнете настоящите си хранителни навици с тези преди и по време на бременността. Ще забележите разликата. Ограничете тези продукти, които не са влизали по-рано в менюто ви. Изключете сладките храни, газираните напитки и продуктите, съдържащи животински мазнини.  

 Направете си режим

Спазвате ли хранителния режим - закуска, обяд, вечеря - докато сте в майчинство или ядете, когато намерите време за това? Анализирайте резултатите и ще започнете да отслабвате.  

Движете се повече

Разбира се, трябва да се занимавате и със спорт, за да стегнете коремните мускули и да направите красива талия. За жените, които са родили по естествен път това може да стане по-скоро, за разлика от жените, които са избрали или е трябвало да родят секцио. За майките с операция, тренировките най-рано могат да започнат след 6-тата седмица след раждането, ако се чувстват готови, разбира се. Включете физическо натоварване с умерена интензивност - бързо ходене, аеробика, ако вашият лекар разреши, разбира се. Едва ли си давате сметка колко полезни могат да бъдат разходките с количката. С ходенето горите калории, стягате мускулатурата, а чистият въздух ще освежи и успокои както вас, така и бебето. Има и изключително приятни и лесни упражнения, които може да правите в къщи сами или дори с бебчето. Така то ще е до вас, ще се забавлявате заедно, ще се възстановите по-бързо и ще се чувствате отлично.

Кърмете

Ако кърмите не трябва да спазвате диети и ограничения, но пък този процес може да ви помогне за отслабването, защото за произвеждането на мляко са необходими около 800 ккал дневно, от които натрупаните по време на бременността запаси от мазнини дават 300. На болшинството от жените са нужни 2700 калории на ден по време на кърмене. Ако се занимавате със спорт, у вас ще се появи желание да поглъщате по-малко калории, но лекарите съветват да не приемате по-малко от 1800 ккал дневно, защото това може да се намали лактацията и да нямате достатъчно сили, за да кърмите и да се грижите за бебето. Ако кърмите детето си, може да увеличите съдържанието на витамини в млякото си чрез консумиране на здравословна храна. Така ще повлияете не само върху здравето на бебето, но и върху вашето собствено.

Пийте повече течности

За възстановяване на нормалното съдържание на желязо в кръвта след раждане, са необходими няколко месеца. Количеството течности е от изключително значение за производството на мляко. Приемайте ги през целия ден и се старайте да изпивате по 1 чаша вода или някаква напитка преди всяко кърмене. Ограничете консумацията на кофеин и алкохол, защото те водят до загуба на течности. Повечето от горепосочените принципи може да прилагате и ако не кърмите детето си. Започвайки режим за отслабване, се уверете, че консумирате разнообразна храна от всички хранителни групи. Когато сте готови да включите физическо натоварване, направете го постепенно.

Колко калории са необходими, за да отслабнете, ако не кърмите?

На повечето жени са достатъчни 1600-1800 калории и леко физическо натоварване. Най-разумен е приемът на 1600 калории дневно, защото тогава няма да се чувствате "потиснати", ще запазите активността и доброто си настроение.

Приблизително увеличение на теглото по време на бременност:

Новородено: 3,5 – 4 кг.
Плацента: 0,5 – 1 кг.
Околоплодна течност: 1 кг.
Гърди: 0,5 кг.
Матка: 1 кг.
Увеличаване обема на кръвта: 1,5 кг.
Мазнини: 2,5 кг. и повече
Мускулни тъкани и течност: 2 – 3,5 кг.  

Ако вече НЕ КЪРМИТЕ,

то чудесно решение за по-бързо влизане във форма е Златенъ чай. Той съдържа уникална комбинация от 10 натурални билки, които регулират разстроените женски хормони след раждането, подобряват метаболизма и перисталтиката, контролират апетита, изчистват организма от ненужните вещества и го карат сам, по естествен път, да се отърве от излишните мазнини.
Златенъ чай НЕ се препоръчва при бременност и при кърмене. След това, обаче, той би бил най-подходящия избор за влизане във форма!
  Тази статия е написана с помощта на FRAMAR.BG



 

170 гр.
84 чаши чай
за 21 дни
170 гр.
  • мощен антиоксидант
  • подобрява метаболизма
  • изгаря мазнините
29.90 лв.

23.90 лв.

поръчай
Доставката е до 3 работни дни с куриер на
Съдържа 100% чисти билки
Засилва и укрепва имунната система
Богат на важни витамини и минерали
Хидратира и изглажда кожата